Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

Έκτωρ Κακναβάτος: Διέλευση αστεροειδούς




Ιησού, ταξίδι μου σε κουπέ της τρίτης.
Ταγαράκι τρίχινο κλουβί με καναρίνι
κάμπια στη φούχτα σου το ροκανίδι από κεδρόξυλο
ζάχαρη στα τσίνορα η Γαλιλαία, κάντιο·
σαν φτάσαμε στο Λιανοκλάδι
και συ με τους χαζούς στο θάμασμα
αρκούδα γύφτος ντέφι, εγώ αλλού
περιστέρι ατέλειωτο να ψάχνω στο πλευρό μου
την πληγή σου.

Χριστέ μου οι δυο μας το ίδιο πετσί
χράμι κουβέρτα αντίσκηνο,
χώστο καλά στο νου σου,
τις νύχτες σταυροπόδι καπνίζομε στριφτό
γυμνάζομε γυναίκες στα μιντέρια
ακούμε γύφτισσες να μελετούν τη μοίρα μας
δρόμοι της φούχτας πέρα ως τα δάχτυλα
γραμμές τ' ανέμου αγρύπνια,
με κλεφτοφάναρο ο εκκωφαντικός χαφιές
έψαχνε τ' όνειρό σου Μονεμβασιά απόμακρη
αγδίκιωτο φραγκόσυκο γυμνό ίδιο λιοπύρι,
στην Αίγινα δεν πήγες,
το μπόι σου ίσαμ' ένα δέντρο ούτε που το μέτρησες
τους ευσεβείς δεν τους χαστούκισες
είταν δικοί σου·
όλη τη νύχτα ψάχνω το πλευρό μου
τι να 'γινε η πληγή σου εκείνη της δικαιοσύνης.

ΟΔΟΣ ΛΑΙΣΤΡΥΓΟΝΩΝ (1978)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου